Hilde. zondag 24 dec. van Panguipulli naar Los Lagos 60 km

24 december 2017 - Los Lagos, Chili

zondag 24 dec. van Panguipulli naar Los Lagos 60 km.

We willen eigenlijk vroeg op pad, maar het wordt toch pas half elf omdat we zo heerlijk op het terras van een soort restaurant dat bij de camping hoort maar wat dicht is, in de zon zitten te ontbijten met een prachtig uitzicht op het Lago Panguipulli en de vulkaan.
Nou ja, maakt ook niet uit eigenlijk, het is maar 60 km, over T-39, dus een makkie denken we, maar dat pakt anders uit als we meteen al fors moeten klimmen en niet een keer of twee, nee het gaat achterelkaar door met natuurlijk ook wel steeds wat afdalingen maar het klimmen heeft de overhand en niet zo zuinig ook. Een keer moeten we zelfs lopen.
Nou ja, tegen half vier komen we aan in Los Lagos, althans er vlak voor want daar is een leuk koffietentje waar we twee bakkies  doen omdat ze er ook WiFi hebben . Dan blijkt dat de camping Los Suizos waar we heen willen een stukje terug is en dan nog een km of zes een grindweg T-519. Dus van Los Lagos zien we vandaag niks, maar daarentegen is de camping echt een beloning na die grindweg met soms behoorlijke keien, losse stenen, hobbels en kuilen. Wat een verrassing zo’n prachtige ruime camping  met bomen en overal gras van een Zwitser die er al 20 jaar met zijn vrouw  woont. Een prachtig uitzicht over de Rio Quinchilca die een grote bocht maakt en eigenlijk van bovenaf precies op de Ardèche in Frankrijk lijkt. De aardige campingeigenaar maakt voor ons een heerlijke goulash warm uit zijn diepvries, lekker met rijst.
Vandaag dus niet meer met de bus naar Osondro, dat wordt morgen op Eerste Kerstdag.

1. Marja:
    25 december 2017
    Feliz Navidad!

Op kerstochtend helemaal bijgelezen!
    Wat een prachtige reis maken jullie!
  2. Marinus:
    25 december 2017
    De leukste etappe's zijn de moeilijkste, die hou je als herrineringen in je rugzak'' fijne Kerst samen,,, ook weer een belevenis daar...
  3. Katja:
    28 december 2017
    Nog een duik genomen in het water of niet??