Hilde. zaterdag 23 dec van Conaripe naar Panguipulli, 34 km

23 december 2017 - Panguipulli, Chili

zaterdag 23 dec. van Coñaripe naar Panguipulli, 34 km.

Vandaag stralend weer. We hoeven maar een kippeneindje, vertrekken pas om half elf over route 201 en 203 maar omdat het veel steile klimmetjes zijn doen we er toch drie uur over. We worden wel beloond met prachtige uitzichten over Lago Calafquen, Lago Pullinque, Lago Panguipulli en witte Villarrica  vulkaan die in de Andes ligt en hoog uitsteekt boven het meer en  waar de hele tijd duidelijk een beetje rook uit komt.Het is de meest actieve vulkaan van Chili.
We zien trouwens al vanaf Cunco steeds spannende  evacuatie - waarschuwingsborden langs de weg met welke richting je op moet gaan als er een uitbarsting is, maar hoe dat dan in het echt zal gaan ..? Nou ja, dat zien we dan wel.
Rond drie uur zijn we op de mooie camping met lekker veel gras boven het Lago Panguipulli met een prachtig uitzicht over het meer en de vulkaan er achter.
Morgen fietsen we 60 km naar Los Lagos en daar nemen we de bus naar Osorno omdat er alleen een snelweg naar Osorno gaat en daar hebben we geen zin in. Misschien kunnen we die bus morgen in de namiddag al nemen en anders wordt het overmorgen.

1. Marja:
    24 december 2017
    Lieve Monique en reisgenoten, Prettige kerstdagen en groetjes
    Marja van der Vlis
  2. Tonja:
    24 december 2017
    Eindelijk bijgelezen op jullie blog met mooie verhalen van jullie belevenissen. Waar velen van dromen maken jullie gewoon mee met elkaar. Alle goeds en veiligheid voor de komende weken van jullie reis en geniet met elkaar! Groetjes aan Monique van Tonja
  3. Katja:
    28 december 2017
    adembenemend mooi, ik word er stil van