Hilde. maandag 19 febr. Van Rio Grande naar Tolhuin 109 km. dinsdag 20 febr dagje in Tolhuin

19 februari 2018 - Tolhuin, Argentinië

maandag 19 febr. Van Rio Grande naar Tolhuin. 109 km

We verlaten het hotel gelijk met de Engelsman Rob. Het leek goed weer te zijn, maar vrijwel meteen begint het te regenen en moeten we regenjack en broek aan doen. Alleen Lennie blijft stug doorgaan in een korte fietsbroek. Die kan ertegen.
We verlaten de stad en gaan de RN 3 op. Lekker asfalt en de wind valt mee, soms wat tegen maar het grootste deel mee. De weg is meestal vlak met soms wat lange stukken vals plat en af en toe wat klimmen. Dus we schieten lekker op. Rob fietst meestal vooruit maar dan komen we hem ergens tegen waar hij met pech staat omdat er een paar spaken zijn gebroken. Gelukkig lukt het om er samen een paar nieuwe spaken in te zetten en kunnen we na een uurtje weer verder. Tegen half zeven bereiken we Tolhuin waar we eerst eens lekker gaan zitten om bij te komen met een bakkie koffie in Panaderia La Union en te overleggen wat we verder doen en te kijken welke mogelijkheden er zijn. We vinden camping UOM  met kleine huisjes met  puntdaken tot op de grond, soort driekhoekhuisjes,  waar we onze intrek nemen. Rob komt ook maar slaapt in zijn tentje naast het huisje. Hij maakt een lekkere maaltijd voor ons vieren. Heel gezellig.

Dinsdag 20 febr. Dagje in Tolhuin.

Vandaag blijven we een dagje en dan gaan we  woensdag beginnen aan de laatste 100 km naar Ushuaia. Als de wind erg gunstig is halen we dat misschien in een keer, maar omdat er ook behoorlijk geklommen moet worden gaan we daar niet vanuit en moeten we waarschijnlijk ergens tussendoor kamperen, misschien aan het Lago Escondido. Dan zijn we donderdag in Ushuaia.

1. Nine:
    20 februari 2018
    Wat een indrukwekkende reis met enorm sportieve prestaties. Nog veel plezier gewenst.
  2. Eric Dix:
    20 februari 2018
    Jammer genoeg geen Street View in Tolhuin. Alleen vanaf de NR3 kan ik een beetje rondkijken. Maar dan wel tot aan Ushuaia en daar kan ik volop rondwandelen. Leuk! Succes met de laatste etappe.
  3. Katja:
    Wouw109 km met bepakking en klimmetjes. Geweldig geniet op de camping
  4. Heleen:
    21 februari 2018
    heerlijk heerlijk heerlijk om telkens weer zo'n een avontuur te lezen. ik geniet ervan. dank je wel
  5. Vera hufen:
    21 februari 2018
    Het is nu bijna donderdag hier en dan zijn jullie al op de plaats van de bestemming.
    Chapeau hoor en blijf genieten daar.