Hilde, vrijdag 26 januari , Boot ging niet, dus nog een dag in Villa O’Higgins

26 januari 2018 - Villa O'Higgins, Chili

vrijdag 26 jan 2018 boot ging niet, dus nog een dag in Villa O’Higgins

Vanmorgen half zeven op voor de boot van 9 uur, maar als  we daar komen, krijgen we te horen dat hij niet zal gaan vanwege te veel wind want op het laatste deel van het meer loeit de wind door een soort tunnel van oost naar west of andersom en krijg je golven van 4 tot 6 meter hoog. Het is een kleine boot waar maar zes fietsen op mogen en maar 16 mensen. Met zulke golven is dat te gevaarlijk.  De komende dagen wordt de wind alleen maar erger en is de kans dat hij uitvaart nihil. Oké, weer terug naar het hostel, waar we samen met het Canadese koppel, Lana en Roy,  in een  ruime cabana  kunnen die bij het hostel hoort.  Het is wel een rare  gewaarwording nu weer terug te zijn en te weten dat die boot voorlopig niet  gaat. Wat nu? Er is een optie voor morgenochtend een bus naar Tortel en dan van daaruit weer een bus naar Cochrane . Dan zouden we daar weer een bus moeten nemen naar  Chili Chico en daarvandaan naar Calafate. Heel gedoe, eerst helemaal weer naar het noorden en dan weer naar het zuiden.  Gaat ook veel tijd kosten. Dan horen we dat er een route over land is die eerst 50 km veel stijgend naar de grenspost van Chili gaat waar we allemaal kunnen kamperen en waar we water kunnen krijgen. De volgende dag 15 km naar de Argentijnse grenspost, wat  voornamelijk lopen met de fiets zal worden door een behoorlijk ruig stuk waar we een dag over zullen doen. Bij de grenspost kunnen we  weer kamperen  en daarna moeten we in twee dagen weer naar Ruta 40 in Argentinië zien te komen en naar  het plaatsje Gobernador Gregores, waar we hopen op een bus  naar Calafate. Kost ook wel vier of vijf dagen bij elkaar maar is wel een leuk avontuur met een groep van tien mensen. En het wordt lollig, dat is het uitgangspunt. Het zijn allemaal leuke mensen, maar omdat de eerste 50 km erg veel stijgen is, is er voor ons drieën de mogelijkheid dat we morgen met een pick-up naar de Chileense grens gebracht worden waar de anderen morgenavond zullen aankomen en waar we dan allemaal zullen kamperen. Heel gezellig. Dus voorlopig een week geen internet.

1. Christel:
    27 januari 2018
    Zo, hee! Een week geen internet! Dat wordt heftig voor ons, thuisblijvers/ bankzitters! Maar voor jullie is de route waarschijnlijk nóg heftiger. Goed om met z'n tienen te zijn, maar misschien ook lastig om te beslissen wat te doen als er één persoon uitvalt. We volgen jullie met spanning en houden de vingers gekruist.
  2. Theo en Paula Rinkema:
    27 januari 2018
    Wat zijn jullie toch ongelofelijk stoer! Ik kijk dagelijks uit naar jullie verhalen/vorderingen. Aangezien ik tot de bank ben veroordeeld i.v.m. een gebroken enkel een fijne afwisseling. Dus ook ik ga komende week jullie verhalen missen. Ondanks of juist dankzij de komende spannende week wens ik jullie vooral veel plezier. Goed dat jullie met een groepje gaan. Veel groeten voor jullie alledrie en speciaal voor Lennie! Paula
  3. Yvonne Lutgerink:
    Gefeliciteerd Monique!!
  4. Eric Dix:
    27 januari 2018
    Dat gaat een behoorlijke onderneming worden. Maar wel een betere keuze dan weer helemaal terug naar Chili Chico om daar een bus te pakken naar Calafate. Leuk ook met zo'n groep van 10 avonturiers. Succes!
  5. Carel:
    29 januari 2018
    Als je dit leest zullen jullie wel met zn 10-en n feestje aan het vieren zijn !