Hilde. zondag 11 febr . Excursie naar de pinguïns en de zeeleeuwen.

11 februari 2018 - Punta Arenas, Chili

zondag 11 febr Excursie per boot naar  Isla Magdalena en Isla Marta voor de pinguïns en de zeeleeuwen.

Vandaag met een kleine boot naar  Isla Magdalena waar een pinquinkolonie is en Isla  Marta waar zeeleeuwen verblijven.
Het is 45 min naar Isla Magdalena waar we een rondje op het eiland mogen lopen over een uitgezet pad langs de pinguïns. Het zijn alleen nog de jongen die er zijn, want de ouders zijn al vertrekken. De jongen zullen in april vertrekken  naar de beide oceanen, de Pacafic ocean en de Atlantic ocean.
Daarna gaat de boot nog langs Isla Marta waar we  vlak langs varen maar waar we niet van boord kunnen, omdat het niet meer dan een hoge  lange rots is met een smal stenen strand waar de zeeleeuwen liggen. Ook hier wel weer heel veel pinguïns, vooral boven op de rots.
Dan terug naar het vaste land waar we over moeten stappen op een klein bootje, omdat de kiel van de boot waar we in zitten te diep is en het inmiddels al een beetje eb aan het worden is. Van de kleine boot via een ijzeren ladder klimmen we op de steiger. Leuke belevenis. Voor de minder behendigen onder de passagiers nog een hele tour.
Morgen de oversteek naar Porvenir op Vuurland. Daar beginnen we dan aan de laatste 600 km van onze reis. Op 23 febr moeten we in Ushuaia zijn en hebben daar een appartement van AirBnB , samen met Peter.

1. Eric Dix:
    12 februari 2018
    Mooie belevenis met mooie foto's als resultaat. Via Street View blijf ik jullie volgen. Erg leuk!