Hilde. zaterdag 10 febr. Met de bus van Puerto Natales 240 km naar Punta Arenas.

10 februari 2018 - Punta Arenas, Chili

zaterdag  10 febr 2018. Met de bus 240 km van Puerto Natales naar Punta Arenas over Ruta 9. .

Vanmorgen relaxt ontbijt in de warme keuken van de camping en daarna rond half elf naar het busstation. Fietsen onderin de bus, gewoon rechtop naast elkaar en fietstassen erbij. Heerlijk in de bus zitten en naar buiten kijken. Nou, ben echt blij dat we ook dit stuk niet hoeven te fietsen , weer alleen maar een rechte weg door de woestijn , wel iets meer groen dan de vorige busrit, maar toch eindeloos leeg en alsmaar hetzelfde.
Prachtig weer, strakblauw als we aankomen in Punta Arenas, de meest zuidelijke stad van Chili in de provincie Magallanes in de regio Magallanes y la Antártica Chilena. De naam Punta Arenas is afgeleid van het Spaanse Punta Arenosa wat Zanderige Punt betekent. De meeste inwoners van Punta Arenas zijn van Spaanse, Portugese, Kroatische, Britse of Scandinavische afkomst. Vooral de Kroatische migranten, 50 % van de stadsbevolking,  zouden een grote rol gespeeld hebben bij de ontwikkeling van Punta Arenas en de regio Magallanes.  We gaan eerst een plek om te overnachten zoeken. Campings zijn er niet, dus hostel of zo. We vinden een geschikte hospedeja met ruime kamer met drie goeie bedden, een grote , wat donkere huiskamer met keuken en douche. Prima. Overdag zijn we er toch niet. We zetten onze fietstassen binnen en gaan zonder bagage , ohhh wat heerlijk, de stad in om een excursie te boeken naar  het pinguïneiland Isla Magdalena dat behoort bij de Archipelagoes of Patagonia in de Straat van Magellaan in het zuidelijkste deel van Zuid Amerika, gelegen tussen Patagonië in het noorden en Vuurland in het zuiden. De zeestraat is genoemd naar de Portugese ontdekkingsreiziger Ferdinand Magellaan, die er in 1520 voor het eerst voer gedurende zijn reis om de wereld.   Als we een excursie voor morgen 10 uur geboekt hebben gaan we in het centrum in een Zwitsers/Duitse koffie tent met lekkere taarten zitten  om op ons gemak een heerlijke Latte Macciato te drinken met natuurlijk een lekkere taartpunt erbij . Dat is lang geleden.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade