Hilde , donderdag 18 jan van Puerto Tranquilo naar Puerto Bertrand 55 km

18 januari 2018 - Puerto Bertrand, Chili

donderdag 18 jan 2018 , van Puerto Tranquilo naar Puerto Bertrand 55 km

Kwart voor tien vertrekken we vanuit onze knusse cabana richting Puerto Bertrand  en moeten we meteen flink klimmen over de onverharde Ruta 7  die met heel veel steile en vaak ook nog lange stijgingen met veel ripio erg zwaar en lastig is want door dat ripio  zit je te schudden op je fiets en kom je niet al te snel, zeg maar traag  vooruit. Maar soms is het weer best te doen met stukken hard zand zonder kuilen en stenen wat lekker opschiet . Maar het ripio overheerst. Ondanks al die zware en lange klimmetjes met soms 15 procent en het vele ripio  is het een prachtige route die helemaal langs het gigantische Lago General Carrera voert met fantastische uitzichten over het azuurblauwe water en de besneeuwde bergtoppen erachter. We blijven maar foto’s maken want het is zo ontzettend mooi dat je vaak even moet stilstaan om je te verbazen over het prachtige blauwe water dat als de zon erop schijnt wel licht lijkt te geven.
We komen ook nog langs het donkere Lago Negro en het Lago Bertrand dat weer net zo azuurblauw is als het Lago General Carrera.
Om half acht bereiken we Puerto Bertrand, een piepklein dorpje met houten huisjes dat heel mooi direct aan het meer ligt, met een aanlegsteiger en wat bootjes,  maar waar de camping bij het hospedeja een beetje onmogelijk blijkt waardoor we besluiten gewoon maar kamers in het hospedeja te nemen wat als voordeel heeft dat we morgen direct na het ontbijt van acht uur onderweg kunnen naar Cochrane want dat wordt ook nog een dag van veel klimmen. Wel erg leuk is de houten hut op de camping met kraan en gootsteen, tafel en stoelen, waar we kunnen koken en waar mensen uit Buenos Aires een lekker vuur maken in de haard en op een rooster vlees braden. Heel gezellig.

1. Eric Dix:
    20 januari 2018
    Mooie route die Ruta 7 zie ik. En Cochrane heeft zelfs een airstrip. Gaaf!