Hilde vrijdag 19 jan van Puerto Bertrand naar Cochrane 60 km

19 januari 2018 - Cochrane, Chili

vrijdag 19 jan 2018 van Puerto Bertrand naar Cochrane 60 km

Prachtige dag met alweer een fantastische maar zware route over Ruta 7 langs Lago Bertrand en de Rio Baker ( Cochrane)  al even azuurblauw als het Lago Bertrand. De weg heeft vele zeer zware en lange stijgingen met soms 15 procent wat met los grind en stenen  op de weg soms erg lastig is vooral in combinatie met veel ripio (wasbord) . Maar het is een werkelijk schitterende route met rechts steeds het meer en later de Rio Baker (Cochrane) waar de Rio Nef in uitkomt. Confluencia Rios Baker y Neff heet dat punt. (Rio Baker schijnt dezelfde te zijn als Rio Cochrane).  Soms zien we de weg al ver voor ons uit langs de berg slingeren en kunnen we al zien of er weer een lange en steile klim in zit of dat ie gewoon redelijk vlak  langs de bergwand loopt. Echt een fascinerend uitzicht.
Rond zes uur bereiken we Cochrane en vinden goeie plaatsen op de camping San Lorenzo,  voordat hij  wat later helemaal vol loopt met vooral veel wandelaars maar ook best wat fietsers.
Morgen gaan we verder over Ruta 7 eerst richting Caleta Tortel wat twee dagen kost, dus morgenavond staan we ergens langs de rivier. Dan hopen we zondag in Caleta Tortel te zijn waar een  hostel is en daarna moeten we richting Villa O ‘ Higgins waar Ruta 7 ophoudt en waar we met een boot het Lago O’Higgins over moeten naar beneden. Daarna wacht ons nog een heftig stuk de grens over naar Argentinië en dan weer een boot over Lago del Desierto .  Maar dat duurt nog wel even.

1. Heleen:
    20 januari 2018
    Heerlijk om te lezen!!!!
  2. Eric Dix:
    20 januari 2018
    Prachtige omgeving. Geweldig om te mogen beleven. Genieten met jullie drietjes.