Hilde dinsdag 16 jan van Bahia Murta naar Puerto Tranquilo 26 km

16 januari 2018 - Puerto Río Tranquilo, Chili

dinsdag 16 jan
Van Bahia Murta naar Puerto Tranquilo 26 km

Vannacht is het zoals al voorspeld was, gaan regenen, dus ik was blij dat ik binnen sliep en alles droog kon houden. De tentjes van Monique en Lennie zijn natuurlijk zeiknat en zijzelf ook.  Ik heb heerlijk binnen ontbeten. Rond negen uur vertrekken we,  weer verder op Ruta 7. We hebben een prachtige route helemaal langs een uitloper van het intens blauwe en ook nog grootste meer van Chili, het Lago General Carrera met een oppervlakte van 945 vierkante meter en 500 meter diepte. Soms behoorlijk steil klimmen over een weg met aardig wat gaten en stenen maar zo mooi dat we regelmatig stil staan om foto's te nemen. Helaas blijft het vandaag de hele dag wat miezerig met heel af en toe wat zon. Rond drie uur bereiken we Puerto Tranquilo waar we een leuke houten cabana nemen direct aan het meer en dus een superuitzicht hebben vanaf de eettafel. Morgen blijven we hier, want dan hebben we een excursie met een bootje, naar de marmergrotten.