Hilde. maandag 15 jan van wildkampeerplek aan de Rio Ibanez naar Bahia Murta 45 km

15 januari 2018 - Bahia Murta, Chili

maandag 15 jan 2018 van wildkampeerplek aan de Rio Ibanez naar Bahia Murta 45 km

Vanmorgen om half tien met bewolking weer verder over Ruta 7 nog steeds een grindweg die nu toch veelal vol  kuiten en hobbels  zit maar niet meer die dikke grindlaag van gisteren dus wel redelijk te doen. We hoeven ook niet zo veel meer te klimmen en kunnen aardig opschieten. We rijden langs de prachtig blauwe Rio Murta en hebben hier en daar fantastische vergezichten over de rivier en soms komen we er vlak langs  zodat  we op een mooi plekje direct aan het water ons brood kunnen eten. Onderweg komen we een koppel fietsers met een vrolijk jongetje achterop  tegen uit Sint Petersburg in Rusland, dat al zes jaar in Florida woont en naar het noorden gaat en tegelijk met hen komen er twee motorrijders aan die net als wij  zuidwaarts rijden en dan ook nog een koppel Zwitsers op de fiets dat noordwaarts rijdt. Zo zie je maar, we zijn echt niet de enigen. We praten wat en informeren wat iedereen doet en natuurlijk moeten er een paar foto’s gemaakt worden. Dan gaat iedereen weer verder en tegen vier uur zien we in Bahia Murta een kilometer of tien voor  Puerto Murta een prachtig gebouwde  houten hospedeja genaamd  La Casona de Rio Murta. met camping waar we besluiten te blijven omdat we het wel genoeg vinden voor vandaag en omdat het dan morgen naar Puerto Tranquilo niet zo ver meer is. Lennie en Monique zetten hun tentjes op vlak bij de rivier en ik neem een super gezellige kamer in La Casona met een heerlijke douche.
Morgen dus naar Puerto Tranquilo waar we een uitstapje naar de marmergrotten willen maken voordat we over Ruta 7 doorgaan naar Cochrane.

1. Cor.veerhuis:
    16 januari 2018
    Ik geniet elke keer weer een beetje mee door de mooie beelden.😀
  2. Hilde:
    16 januari 2018
    Denk dat mijn ipad kapot is. Wil niet meer opladen. Blijft zwart. Of snoertje kapot. Voor blog erg lastig schrijven op tel. Wordt dan alleen heel kort. Wat erg zeg.
  3. Eric Dix:
    16 januari 2018
    Dat jullie niet de enige zijn was mij al opgevallen. Maar dat maakt jullie prestatie er natuurlijk niet minder op. Fietsers, motorrijders misschien zelfs offroad cars? Het lijkt in ieder geval een populaire route voor avonturiers als jullie. En, als ik me niet vergis, lijken de locals daar geen enkel bezwaar tegen te hebben.