Hilde . dinsdag 19 dec. Van Cunco naar Villarrica 68 km waarvan 20 met vrachtwagen mee.

19 december 2017 - Villarrica, Chili

dinsdag 19 dec, van Cunco naar Villarrica  68 km waarvan stuk of 20 met vrachtauto meegelift.

Om uur of negen onderweg naar Villarrica via een weg die voor een groot deel geasfalteerd zou zijn en voor een deel off-road.
Nou, de eerste 30 km over de S-61  gaan lekker over asfalt, maar dan ineens houdt dat op en moeten we verder over een weg de S-69 die nauwelijks een weg te noemen is, er ligt een dikke laag stenen op als voorbereiding voor asfalt, denken we, maar er is geen doorkomen aan en ik betwijfel of we Villarrica zo wel zullen halen als we niet meer dan 3 tot 5 km  per uur vooruit komen. Want het zijn steile klimmen en steile  afdalingen die fietsend niet kunnen, en de fiets  omhoog duwen vergt een bovenmenselijke krachtsinspanning die niet leuk meer is. Dan komt mij een vrachtwagen achterop die ik aanhoud. De mensen zijn altijd ontzettend aardig, ook deze twee mannen en ik krijg het voor elkaar dat ze ons een stuk meenemen. Dus de fietsen even achterin tillen, Monique voorin bij de mannen en Lennie en ik in de vrachtwagen bij de fietsen. Na ongeveer 20 km moeten de mannen afslaan op de kruising met de S-553 en moeten wij er dus uit. Dan is het nog een km of 5 voor we weer asfalt krijgen en dan nog 12km naar Villarrica waar we op een camping  gaan staan met goeie plekken met een houten tafel en banken. Na lekker douchen en de was gaan we aan het Lago Villarrica  ergens eten.

1. Barbera:
    20 december 2017
    oeh..... dat is wel heftig zo'n stenige weg op zo'n lange afstand.
    Maar wat een mooie ervaring weer dat in landen die voor ons grotendeels arm aandoen de mensen zo behulpzaam zijn.
    Fijne dag met plezier!! Barbera
  2. Eric Dix:
    21 december 2017
    Wat een prachtig terras. Ik zie maar liefst TWEE tafeltjes. Geweldig! Mooie foto's ook. Hoe meer hoe beter.