Hilde. zat 3 febr Bus van El Chaltén naar El Calafate . zon 4 en ma 5 febr rustdagen El Calafate

5 februari 2018 - El Calafate, Argentinië

zat 3 febr. van El Chaltén bus naar El Calafate 200 km
zon 4, ma 5 febr rustdagen in El Calafate

Niet zo veel te melden. De rit per bus  ging gesmeerd, fietsen onderin de bus, voorwielen eruit zoals meestal, maar is  ook geen probleem. De hele rit was door de woestijn met af en toe zicht op een van de intens blauwe meren, eerst op Ruta 23 langs Lago Viedma en daarna over Ruta 40 en Ruta 11 langs Lago Argentino waaraan El Calafate ligt. El Calafate is een erg toeristische plaats. Veel sportwinkels , restaurantjes etc. Lennie kan er gelukkig een goed regenjack kopen, want dat van haar is ergens blijven liggen. De camping is erg druk met veel kleine tentjes. Het Franse koppel is er al en ook de twee Nederlandse vriendinnen zijn er, die hebben gelift. Later komen ook Roy en Lana nog aan. Wat gezellig. Iedereen komt hier naar toe om de excursie naar de gletsjers te maken, wij doen dat morgen en huren samen met Roy en Lana een auto, zodat we niet afhankelijk zijn van de bus en we terug kunnen als we het daar gezien hebben.
Woensdag gaan we weer verder, ook weer per bus, naar Puerto Natales, uitgangspunt van meerdere excursies. Daar zullen we dus zeker twee, misschien drie dagen zijn.