Vrijdag 24 november, van Guandacol naar Huaco 75 km

24 november 2017 - Huaco, Argentinië

Hilde

Na een heerlijk ontbijtje van de eigenaar van Hostel  Las Jarillas zijn we tegen acht uur op weg. Al gauw zitten we weer op de lange rechte weg die zich als een onafzienbaar recht golvend lint  door de woestijn voor ons uitrolt, steeds wat stijgend  en met behoorlijke tegenwind. Na elke 15 afgelegde kilometers houden we even een korte stop, want nergens schaduw. Gelukkig is de wind koel en is het niet zo heet als anders. We komen op deze etappe niks tegen waar we wat kunnen drinken, alleen bij een gedenkhuisje waar een paar stoelen staan gaan Lennie en Monique even zitten. Jammer genoeg zijn Peter en ik er voorbij gereden want Peter had gezegd dat de volgende stop weer na 15 km zou zijn en zover was het nog niet toen wij er langs kwamen. Wel erg  streng hoor.
Rond twee uur bereiken we Huaco waar een goeie  hospederia is met een tuin om lekker in de schaduw te zitten en zelfs een zwembadje. Wie had dat gedacht, heerlijk. We kunnen hier ook eten. Later op de avond besluiten we  dat we morgenochtend om vijf uur de bus nemen naar San Juan om tijd te winnen. Misschien kunnen we ook door naar Mendoza.

1. Esther:
    25 november 2017
    Dat zwembadje ziet er heerlijk uit! Ga zo door 💪🏽 en speciale groeten aan Lennie van haar Utrechtse sportvriendinnen! 💋💋💋
  2. Katja:
    25 november 2017
    Leuk ,de fotos en het kleine paradijselijke zwembad. Te gek hoor
  3. Christel:
    25 november 2017
    Hoi Lennie en andere drie helden, Het ziet er nog steeds geweldig uit, vooral dat zwembadje! Maar kan je met z'n vieren met fietsen en al de bus nemen?
  4. Eric Dix:
    25 november 2017
    Ha Zusje, Mendoza heb ik even opgezocht. https://earth.google.com/web/@-32.8833352,-68.8585191,785.0844355a,9761.16437856d,35y,0h,45t,0r/data=CgAoAg Heel apart! Even uitrusten en na een gezellig ontbijtje snel weer weg lijkt me. Er komen nog zoveel mooie locaties op je pad...