Hilde zondag 7 jan van La Junta naar Puyuhuapi , 45 km

7 januari 2018 - Puyuhuapi, Chili

zondag 7 jan van La Junta naar Puyuhuapi  45 km

Nog wat regen onderweg met afwisselend wat zon en dan weer regen maar zeker niet koud, dus regenjas aan, regenjas uit etc etc maar verder  is Ruta 7 een mooie geasfalteerde weg  tussen de in nevel gehulde bergen met rond de toppen flarden van witte wolken. De weg loopt grote delen langs de Rio Risopatron die uitkomt in het Lago Risopatron waar we ook langs komen. Iets verder van de weg af ligt het Lago Rosselot.
Onderweg komen we drie Franse en twee Zwitserse fietsers tegen met wie we even leuk contact hebben. De laatste tien km is de weg nog in aanleg dus onverhard met soms een laag los grind wat erg lastig is maar meestal is het verder wel te doen. Ergens halverwege kunnen we koffie drinken in een caravan die als koffietent dienst doet en ontmoeten we het koppel uit Zwitserland dat een paar jaar op de fiets aan het rondtrekken is.
Rond vijf uur zijn we in Puyuhuapi dat aan het begin van een lagune ligt die verbinding heeft met zee. Puyuhuapi  is een leuk dorp met veel hostels, Cabanas en hospederia’s . We nemen een cabana bij Cabanas Anais aan de Calle Circunvalacion,  omdat we dan een waslijn boven de kachel kunnen spannen om natte was te drogen. In een hostel kun je dat niet maken omdat er meerdere mensen zijn en in een hospedeja al helemaal niet want dan heb je alleen een slaapkamer, net als in een pension.
Dan gaan we het dorp wat beter bekijken en vis eten in een hostel dat ook restaurant is. Het dorp dat uit houten huizen bestaat, zoals de meesten huizen die we in Chili gezien hebben is heel  gezellig en ligt erg mooi aan de lagune zo tussen de bergen waar op het kiezelstrand wat kleine vissersbootjes voor anker liggen. Vanaf morgen krijgen we een hele week zon met temperaturen boven 20 graden. Misschien daarna ook nog wel, maar zover  kijken AccuWeather en  Meteoblue  niet vooruit.

1. Barbera:
    8 januari 2018
    Mooie foto´s, verrassend land lijkt me dat Chili.
    En voor jullie... Kom maar op met die zon!!
  2. Henk de Leeuw:
    8 januari 2018
    Hallo allemaal vanavond jullie verslagen en foto's gekeken erg mooi en avontuurlijk.al wat laat maar nog de beste wensen voor 2018 dat jullie nog vele mooie en veilige KM -eters mogen beleven. Succes allemaal. Gr, Henk
  3. Eric Dix:
    8 januari 2018
    Fraaie foto's en jullie zijn met Street view nog steeds te volgen. Waanzinnig! Grappig dat jullie van https://www.accuweather.com gebruikmaken. Zelf ben ik een absolute fan van https://www.accuradio.com