Hilde. zondag 17 dec. van Icalma Chili naar Melipeuco 50 km, waarvan 40 met bus.

17 december 2017 - Melipeuco, Chili

zondag 17 dec, van Icalma  naar Melipeuco. 50 km waarvan 40 met de bus.

Vanmorgen schandalig lang uitgeslapen, terwijl we van plan waren  op tijd te vertrekken omdat het heel erg mooi weer zou worden wat ook klopte en omdat we naar een camping in Melipeuco willen op 50 km over weg S-61 waarvan de helft  off-road. Maar ja, het is ook zo’n leuk huisje waarin we zitten dat we er ook even rustig ons ontbijtje eten.
We vertrekken  pas rond 12 uur en we ontdekken dat de weg wel heel erg off-road is en eigenlijk bijna niet te doen, veel dikke keien en stenen en dan weer zand en wasbord ribbels, gaten en hobbels. We moeten meteen al behoorlijk klimmen wat gewoon zo lastig is dat we moeten lopen en zelfs afdalen is fietsend erg moeilijk en ook dat moeten we soms lopend doen. Dan willen  we ook nog foto’s maken omdat het er zo ongelooflijk mooi is langs deLaguna de Icalma , waardoor we in een uur slechts 3 km afleggen.
Nou ja, we zullen die camping vandaag dus nooit halen. Hoeft ook niet , mooie plekjes genoeg langs de Rio Allipen om wild te kamperen. Maar na nog een uur, zakt Lennie steeds door haar ene voet en kan niet meer verder. Toevallig rijden  er ook bussen over deze offroad weg, wat je niet zou verwachten, dus we kunnen fijn meerijden tot Melipeuco wat nog een verschrikkelijk lang stuk off-road is en daarna nog een heel eind over een asfaltweg. Bagage snel van fietsen halen , wordt onderin de bus gegooid, fietsen worden er niet bepaald zachtzinnig ook ingeschoven en daar gaan we.  We zijn er al om een uur of drie , hoeven niks te betalen en vinden een geweldig mooie camping; Agrocamping El Lleuque met veel gras en bloemen en zelfs een zwembad, lange houten tafel met banken heerlijk in de zon en schaduw en fijne douche. Hele aardige man die er zelf in een leuk houten huis woont en het terrein met liefde onderhoudt, dat is wel te zien.
We eten bij de tent en dan gaan we nog even het dorp in om WiFi te zoeken.
Het verschil met Argentinië is erg groot. Het is hier in Chili veel groener en ook de huizen zijn leuker en het is niet zo stoffig en zanderig omdat er overal gras groeit wat we in Argentinië nauwelijks gezien hebben, alleen als er speciaal water gesproeid werd. Vandaag was een stralende dag met veel zon, maar niet heet, gewoonweg heerlijk.

1. Cor.veerhuis:
    18 december 2017
    Wat is het toch leuk om het allemaal een beetje mee te beleven als ik de verslagen lees. Af en toe denk ik "wish i was there" en dan komt er zo een dag met kou en regen. Maar het landschap is zeer afwisselend en jullie nemen de tijd voor de mooie plekjes. Geen prestatie drang. Reizen blijft afscheid nemen en weer nieuwe dingen ontdekken.
  2. Eric Dix:
    18 december 2017
    Mooie verhalen weer. Hopelijk gaat het snel weer beter met de voet van Lennie. De enkel intapen misschien? Lastig probleem. Succes!
  3. Carel:
    18 december 2017
    Ik heb ook zoiets ....wat is t toch mooi wat jullie doen, ookal sprak ik n vriend die ook in Argentinië is geweest en t mekaar eindeloos saai vond....en dan nu Chili waar weer groen gras groeit ...
    Nou ja hier is t ook niet slecht (zit nu om 22u op Fuerteventura (met Katja) en ik nu even op terrasje met capucino
    We hebben de fietsen voor hier vandaag gereserveerd, eerst nog wat sjouwen. Maar blijf jullie graag volgen hoor !
  4. Katja:
    28 december 2017
    Dit ziet er allemaal heel wat aantrekkelijker uit. Heerlijk weer geschreven hoor.geniet lekker