Hilde. zaterdag 6 jan van Puerto Raul Marin naar La Junta 70 km.

6 januari 2018 - La Junta, Chili

zaterdag 6 jan . van Puerto Raul Marin naar La Junta 70 km .

Vrijdagavond op de boot is het een gekkenhuis. Als wij aan boord komen  zijn  alle banken al bezet met liggende mensen, maar wij konden er niet eerder zijn want we moesten wachten met onze fietsen erop rijden, die moesten in een hoek bij de motoren. Nou ja, na lang zoeken ontdekken we toch een bank waar twee van ons kunnen liggen en ergens anders een plek voor een van ons. Gelukkig komen we de nacht voornamelijk slapend door.
Rond half zeven zaterdagochtend  komen we aan in Puerto Raul Marin en vandaar nemen we de enige weg die er is om weer op Ruta 7 in La Junta  te komen,  de onverharde X-12,  langs de Rio Palena, met erg veel vol water staande gaten maar verder goed te doen. We moeten ook nog ergens met de pont de Rio Palena over, ook weer heel leuk om mee te maken, want alle auto’s moeten er achteruit oprijden. Tegen kwart voor vijf komen we aan in La Junta en zoeken er meteen een leuke cabane, natuurlijk weer met fijne houtkachel, want we zijn drijfnat van de hele dag door de regen fietsen , dus kamperen is geen optie .
Morgen over Ruta 7 richting Coyhaique maar dat zal wel een dag of twee/ drie kosten want waarschijnlijk ook niet geasfalteerd. Misschien dat we morgen in Puerto Puyuhuapi overnachten of iets verder langs het Canal Puyuhuapi, een soort lagune tussen het vaste land en een paar eilandjes met open verbinding naar zee.
Er zijn in deze omgeving ook nogal wat warmwaterbronnen, vanwege de vele vulkanen die vaak actief zijn en waarvoor er evacuatie borden langs de weg staan.
Gelukkig krijgen we na morgen tot het weekend veel beter weer met behoorlijk wat zon en hogere temperaturen  tussen 23 en 28 gr. Mag wel weer eens na al die regen.

1. Gerry:
    7 januari 2018
    Als je in Coihaique bent... La Huella Patagonica hostel.... Annemie Eyer uit een van eerste programmas van Floortje Dessing werkt daar. Ze zat toen voorbij Ushuaia. Ik heb haar ontmoet toen ze nog op een eiland Puerto woonde. Leuke vrouw! Mocht je daar heen gaan doe haar weer de groeten! Peter is er zojuist ook geweest.
  2. Barbera:
    7 januari 2018
    Jeetje, wat een zware reis met die slechte wegen en veel regen.
    Het is jullie gegund de zon op je huid te voelen.
    Veel sterkte!!
  3. Wil SA:
    7 januari 2018
    Het is zeker ploeteren, ik hoop dat jullie de juiste injecties hebben gehaald. 💉💉
  4. Eric Dix:
    7 januari 2018
    Wat geweldig is dat toch dat ik met Street View jullie reis nog steeds kan volgen. Knap van jullie hoor! Gelukkig zijn de weersverwachtingen nu gunstiger.
  5. Heleen:
    7 januari 2018
    tjee wat een prachtig avontuur zijn jullie aan het beleven. Met heel veel plezier wordt ik elke ochtend wakker met jullie verhalen. Ook Peter ben ik aan volgen dus dan heb ik er 2. Hij fietst wat meer dan jullie zo te lezen en heeft zo zijn eigen avontuur. Heerlijk, prachtig, ga zo door. En geniet van alle kopjes koffie en lekkere hapjes en warme haardvuurtjes die jullie echt verdiend hebben.
  6. Heleen:
    7 januari 2018
    eric dix, hoe doe ik dat met streetview?