Hilde zaterdag 30 dec van Puerto Varas naar camping in Lenca, 16 km voor La Arena 50 km

30 december 2017 - La Arena, Chili

zaterdag 30 dec. van Puerto Varas naar Lenca. 50 km.

Na uitgebreid ontbijt in het hostel bij de camping gaan we rond tien uur onderweg met mooi droog zonnig weer. Eerst even langs de bank om te pinnen en dan de weg zoeken die vanuit het centrum de stad uit gaat naar Puerto Montt. We nemen niet de snelweg nr 5 maar een iets rustigere weg die er parallel aan loopt, de V-505, al is die ook best druk en is er nauwelijks ruimte voor fietsers naast de weg en soms helemaal niet. Maar omdat het vrachtverkeer de snelweg neemt is het voor ons nog wel te doen en vanaf  Puerto Montt zitten we op de Carretera Austral Ruta 7 en is het rustiger.
Het is weer behoorlijk steil klimmen en dalen maar dat zijn we nu zo onderhand wel gewend en we hebben een prachtig uitzicht over de zee aan onze rechterkant.
Om half vijf komen we langs een camping die de laatste blijkt te zijn voor de pont van La Arena naar Puelche over de Estero Reloncavi, een vrij smalle lange binnenzee,  en dus besluiten we daar te blijven omdat we er een prachtig uitzicht over zee hebben want we staan wat hoger en omdat er fijn gras is.
Het is nog steeds lekker zonnig en we genieten van het kokkerellen en eten  in de avondzon  die er tot negen uur is. Dan wordt het snel kouder en gaan we onze slaapzak opzoeken.
Morgen dus in La Arena eerst de pont en dan door over Ruta 7 naar Hornopirén waar we maandag de ferry langs de kust en door het fjord naar Leptepu  hopen te kunnen nemen.

1. Katja:
    2 januari 2018