Hilde zaterdag 13 jan van El Blanco naar Villa Cerro Castillo 60 km

13 januari 2018 - El Blanco, Chili

zaterdag 13 jan 2018 van El Blanco naar Villa Cerro Castillo 60 km

Na een geweldig ontbijt met koffie, thee en  zelfgemaakte rabarberjam in de gezellige keuken waar de zon vrolijk naar  binnen schijnt vertrekken we om negen uur over Ruta 7 naar Villa Cerro Castillo aan de Rio Ibanes. Een prachtige route gedeeltelijk langs de Laguna Chiguay en de Rio Blanco en daarna langs de Estero Mallines O Paso las Mulas (wat een naam!) een ondiep snelstromend riviertje met hele velden paarse Lupines langs de oevers. De achterband van Lennie is door Milton, onze gastheer die een bandenbedrijf heeft, weer op spanning gebracht en die van mij zijn even vakkundig door hem betast en in orde bevonden.
We kunnen er tegenaan, wat ook wel nodig is, want de route die prachtig door het golvende landschap loopt, heeft soms behoorlijk stevige klimmetjes. Maar we hebben de wind mee ook bergop , alleen de laatste twintig km precies tegen en die wind is net als gisteren zowat stormachtig. Soms zijn er heerlijke lange afdalingen en natuurlijk fantastische vergezichten door de heuvels en ook hoge bergen met besneeuwde bergtoppen. Ongeveer tien kilometer voor Villa Cerro Castillo krijgen we een ongelooflijk mooi uitzicht over een kilometers lange afdaling die met haarspeldbochten naar beneden slingert, de Mirador Cerro Castillo.  Prachtig om te zien, we maken er net als iedereen wat foto’s . Onderaan de afdaling staat een gezellig houten koffietentje, het eerste van vandaag, dus daar gaan we even heen.
Dan nog een relaxte 7 km in de zon naar Villa Cerro Castillo waar we in het super gezellige Hostel El Mirador overnachten.
Morgen gaan we verder over Ruta 7 richting Puerto Murta en daarna Puerto Tranquilo , maar naar Puerto Murta is het al 100 km en ook nog off-road dus halverwege moeten we ergens een mooie plek zoeken langs de Rio Murta om te kamperen . Er is geen camping op dit stuk . Pas in Puerto Murta is er weer een soort hospedeja.
In Puerto Tranquilo gaan we per boot  de marmergrotten  bekijken.
Daarna gaan we verder naar beneden over Ruta 7 naar Cochrane . Maar voor we daar zijn  duurt nog wel wat dagen misschien wel een week.

1. Eric Dix:
    15 januari 2018
    Zoals gebruikelijk probeer ik jullie via Streetview te volgen. En ik zie een prachtige omgeving en fantastische vergezichten. Jezus wat een belevenis! Succes met jullie volgende etappe. Mooie foto van jullie drietjes aan het ontbijt.