Hilde woensdag 27 dec van Osorno naar Ensenada 90 km

27 december 2017 - Ensenada, Chili

woensdag 27 dec van Osorno naar Ensenada 90 km

We vertrekken op tijd  uit ons hostel en op weg richting Puerto Varas, niet over Ruta 5 want die is erg druk. We nemen de U55V met een heerlijk zonnetje en wat bewolking. Geweldig fietsweer.
Eerste 40 km wel erg drukke weg, echt niet leuk, maar na de afslag links naar Las Cascadas  op de U99V wordt het gelukkig rustiger.
Vanaf daar een prachtige  route vlak langs de voet van de Osorno vulkaan aan de linkerkant en het Lago Llanquihue aan de rechterkant.
Laatste 30 km over Ruta 225 gaat de weg hoog langs de oostkant van het meer en is het stevig klimmen, maar het uitzicht is fantastisch.
In Las Cascadas even lekker koffie en nog wat en dan nog 20 km naar Ensenada waar een camping is. Tegen zes uur komen we aan op camping Barlovento, direct aan het meer maar wel in het vulkaanzand. Nou ja, weer eens wat anders dan gras. Iedere plek heeft een tafel met banken onder een afdak, dus je kunt altijd droog zitten en er is ook nog een fijne ruimte om binnen te zitten waar je zelfs kunt koken, dus  als het begint te regenen verhuizen we daar naar toe.
Nou maar hopen dat het morgenochtend droog is als we onze tentjes moeten inpakken.

1. Wil SA:
    28 december 2017
    Prachtige foto van de vulkaan
  2. Katja:
    28 december 2017
    Nu zou ik wel bij je willen zijn schitterend
  3. Eric Dix:
    28 december 2017
    Inderdaad mooie foto's. Maar ik heb me vergist in jullie route. Eigenlijk dacht ik dat jullie via de andere kant van het Lago Llanquihue zouden fietsen. Erg mooi daar.