Hilde woensdag 20 dec van Villarrica naar Lican Ray 26 km

20 december 2017 - Licanray, Chili

woensdag 20 dec, van Villarrica naar Lican Ray 26 km.

Met goed weer op pad, wel bewolkt maar niet koud. Begint meteen al met heftig klimmen over een behoorlijk drukke weg S-95-T met nauwelijks ruimte voor fietsers. Na een tijdje zien we ergens een aanlokkelijk koffietentje dus  daar even naar binnen. We krijgen er broodjes bij en zelfgemaakte jam en al met al zitten we daar een dik uur, wat niet echt de bedoeling was, nou ja. Oké , weer verder. Dan begint het licht te regenen en dat gaat over in flink plenzen.
We stoppen om regenbroeken en jacks aan te doen en we gaan weer verder. Behoorlijk steile  klimmetjes en afdalingen, best link zo in die gietregen die inmiddels  is overgegaan in hevige plensbuien. Dit is niet leuk meer en als we aankomen in Lican Ray net aan het begin van het Lago Calafquen besluiten we te stoppen en een van de vele aangeboden Cabanes te nemen.
We nemen er een met een flinke  houtkachel , drie slaapkamers, goeie douche en ruime zitkamer met keukenblok. Erg aardige mensen, die meteen de kachel aanmaken. Zo, hèhè, lekker alle natte spullen uit en even bijkomen. De kachel fikt goed, waslijnen spannen en kleren ophangen waarbij ook de was van gisteren, die vanmorgen nog niet droog was.
Morgen is het weer prachtig weer en hoeven we maar 25 km naar Coñaripe met de thermische baden in grotten waar we natuurlijk naar toe gaan.
Heel benieuwd.

1. José Stockmann.:
    20 december 2017
    BEN BENIEUWD VOOR MORGEN ,EERST ALLES DROGEN EN DAN WEER LEKKER NAT.
  2. Eric Dix:
    21 december 2017