Hilde , vrijdag 8 dec Rustdagje. Zaterdag 9 dec.Van Buta Ranquil naar Chos Malal, 90 km

9 december 2017 - Chos Malal, Argentinië

vrijdag 8 december , lui dagje op de camping in Buta Ranquil

Gisteravond besloten hier een dag te blijven want in het restaurant is het heel erg laat geworden en als we vroeg weg willen  hebben we wel een heel kort nachtje en later op de ochtend vertrekken is geen optie omdat we dan al snel in de hitte en de loeiharde wind zitten. Daarom blijven we vandaag gewoon hier, kunnen lekker veel was doen en wat aan rommelend wat ook heel fijn is. Dan kunnen we zaterdagochtend heel vroeg onderweg en halen we de 90 km naar Chos Malal misschien net en anders kunnen we als de wind te erg wordt en we van de weg worden geblazen ook nog een lift proberen te krijgen.
Dus vanavond niet te laat gaan slapen en morgen om vijf uur op.

zaterdag 9 december, van Buta Ranquil naar Chos Malal, 90 km

Vannacht hele nacht keiharde muziek in de feestzaal vlakbij de camping en ook nog eens loeiharde wind dat je dacht dat je tent in de lucht zou vliegen, dus van slapen niet veel gekomen. Toch vroeg op, nou ja half zes dan, en om kwart voor acht rijden we de camping af en volgen we weer Ruta 40 die zich een weg baant door het weids uitgestrekte imposante vulkaanlandschap. Tot 10 uur gaat het gesmeerd  met klimmen en dalen , geen probleem, maar dan steekt de wind op en komt in de komende uren zowat op orkaankracht en dan ook nog klimmen, valt niet mee. Soms moeten we even lopen . We spreken af dat als het te gek wordt we proberen te liften, maar de laatste 8 km is het ineens alleen nog afdalen, dus om half zes zijn we in Chos Malal en vinden een goeie plek op Camping Municipale ondanks dat die behoorlijk vol staat vanwege een geitenslacht-festival van drie dagen.
Morgen blijven we een dagje hier.

1. Christel:
    10 december 2017
    Hebben jullie oordopjes bij je tegen lawaai? Hier is door het KNMI code oranje afgegeven: sneeuwval en dus gedoe bij het spoor voorspeld voor het hele land.
  2. Wil SA:
    Hebben jullie ook 😷 meegenomen tegen de geitenslacht stank? 🐐🐐
  3. Katja:
    10 december 2017
    Watzijn jullie "die hards" zo te horen ,knap hoor.
  4. Eric Dix:
    10 december 2017
    Ik eet regelmatig geit. Heerlijk! Geitenmelk trouwens ook. Ik haal het bij http://www.geitenboerderij.nl/ En als dat festival daar toch is ...
  5. Gerard:
    Dag Lennie,
    Nog steeds ben ik helemaal niet jaloers hoor, zeker als ik hoor van die bergen en tegenwind.... Inmiddels ziet hier de stad helemaal wit. Er ligt zowaar een flinke sneeuwlaag. Het is dus niet voor niets bijna de kortste dag van het jaar. Ik ga 's morgens in het donker naar mijn werk en kom 's avonds in het donker terug naar huis. Dat moet voor jullie heel anders zijn in de Argentijnse zomer. Lange dagen neem ik aan. Ik realiseer me dat jullie alweer ruim een maand weg zijn. Het is zelfs alweer bijna Kerst. Nog twee weken! De tijd vliegt. Met veel plezier volg ik jullie verslagen met foto's. Super!!Kortom ga er mee door!! en zorg goed voor jullie-zelf ook al is er teveel lawaai in de buurt van de camping en is er wat veel tegenwind. Zelf kijk ik uit naar de Kerstvakantie. Nog tien dagen dan is het alweer zover. Veel plezier.