Hilde vrijdag 29 dec dagje in Puerto Varas

29 december 2017 - Puerto Varas, Chili

vrijdag 29 dec Dagje in Puerto Varas

Vanwege de vreselijke stortbuien die al de hele nacht  duren en nog steeds niet zijn opgehouden en ook omdat we moeten weten of de ferry vanuit Hornopirén gaat en of de Carretera Austral naar het zuiden open is, blijven we vandaag hier.
De ochtend lummelen we wat aan na een gezellig ontbijtje in het hostel. Daarna gaan Monique en ik te veld. Het is een gezellig maar wel heel toeristisch plaatsje direct aan het Lago Llanguihue met veel winkels en luxe outdoorzaken.  We gaan er bij verschillende naar binnen en bij eentje die het merk Arcteryx heeft, koop ik een schandalig duur regenjack omdat dat van mij doorlekt en er nog heel veel regen te verwachten is. Ook een paar goeie sokken is geen overbodige luxe. Dan nog naar de kapper voor een knipbeurt en daarna ergens een bakkie. En oh ja, natuurlijk naar  het toeristenbureau waar we te horen krijgen dat de ferry vanaf Hornopirén naar Fiordo Largo eens per dag gaat en dat we vanaf Chaitén door  kunnen fietsen tot aan Puerto Cardenas. Daar kunnen we met een boot over het Lago Yelcho naar Puerto Ramirez. Of we daarvandaan direct via de omleiding om Villa Santa Lucia op de Carretera Austral naar het zuiden kunnen komen, moeten we daar maar bekijken, want  ze zijn er mogelijk nog bezig met opruimen van de modderstroom die daar op 16 dec behoorlijk wat verwoesting heeft aangericht.
In ieder geval is de weersverwachting voor morgen en overmorgen  vrij goed en gaan we dus morgen weer onderweg.