Hilde maandag 1 jan van Llequiman naar Hornopirén 40 km

1 januari 2018 - Hornopirén, Chili

maandag 1 jan van het schooltje in Llequiman naar Hornopirén 40 km

Vanmorgen op nieuwjaarsdag goed fietsweer, dus  na ontbijt en afscheid van de bovenmeester gaan we op pad over de onverharde V-875 langs zee, met hobbels en kuilen en losliggende stenen. Na 10  km krijgen we een stuk asfalt van ook bijna 10 km en daarna weer zowat 10 km onverhard met best steile klimmetjes tot we bij een klein dorp aan zee uitkomen waar de weg verder naar Hornopirén asfalt is.
Bij dat dorp zitten twee jong mannen waarvan eentje een wond op zijn hoofd heeft die wat slordig is afgeplakt maar er wel dusdanig ernstig uitziet dat hij ermee naar het ziekenhuis moet en hij aan het proberen is een lift te krijgen, wat niet erg schijnt te lukken. Maar daar weten Monique en Lennie wel wat op. Ze houden gewoon de eerste de beste auto aan en dat lukt. Zijn vriend, Francesco  die niet mee gaat, raakt met ons aan de praat en vertelt dat hij visser is en hij nodigt ons uit om bij hem zijn zelf gevangen ingevroren vis te komen eten. Oké , we gaan mee naar zijn huis wat meer een hut blijkt te zijn die hij zelf heel inventief gebouwd heeft.De foto’s laten het zien want het is lastig te beschrijven maar we vinden die hut echt ontzettend leuk.
Al met al zitten we wel een dik uur bij hem wat wel een hele leuke ervaring is maar waardoor we wel wat laat in Hornopirén aankomen en het behoorlijk is  gaan regenen.
Daar gaan we eest even langs de kaartverkoop voor de ferry  die morgen om half elf vertrekt en langs de kust en door de fjorden in drieënhalf uur afzakt naar Leptepu. Daar moeten we dan weer 10 km fietsen en vervolgens weer een ferry nemen naar Caleta  Gonzalo wat maar een stukje van 8 km is.
Na de kaartverkoop en een koffie met lekkere taart nemen we een gezellige cabane met houtkachel.

1. Anje:
    2 januari 2018
    Gelukkig Nieuwjaar en nog vele leuke fietstochten/verhalen voor/van jullie!
  2. Barbera:
    2 januari 2018
    De ervaringen en de contacten die jullie zo en passant met mensen opdoen vind ik geweldig.
    Ik wens jullie nog veel verrassende fietservaringen met fijne, mooie mensen toe.
  3. Katja:
    geweldig al die avonturen
  4. Eric Dix:
    2 januari 2018
    Ha, je hebt een lotgenoot ontmoet. Maar wel een waardeloze vent die Francesco, die zijn vriend alleen naar het ziekenhuis laat gaan. Pas je wel een beetje op met ingevroren visboeren die hun handelswaar (?) als "vers" aan de man (vrouw) proberen te brengen? Mijn vriezer ligt ook vol met verse vis hahaha.
  5. Esther:
    16 januari 2018
    Wat een avontuurlijke dag!