Hilde maandag 29 jan van Argentijnse grens naar wildkampeerplek aan Rio Belgrano 90 km.

29 januari 2018

maandag 29 jan 2018 van de Argentijnse grens naar wildkampeerplek aan de Rio Belgrano. 90 km.

Vanmorgen rond een uur of negen zijn alleen wij er nog met Annette en Philip en Jean Loup. De anderen zijn al vertrokken, want dit wordt een dag dat iedereen op zichzelf verder gaat. Ik ben klaar met mijn fiets opladen en wil hem vast tegen het hek aanzetten als ik denk, hè wat doet ie raar. Ik kijk nog eens goed en zie tot mijn grote schrik dat mijn achterband hartstikke plat is. Oh help, wat een ellende. Gelukkig zijn Jean Loup en Philip er nog en die hebben er zo een andere binnenband in. Reuze aardig.
Dan gaan we op weg over wat wegnr 35 moet zijn, maar wat eigenlijk geen weg is.  We rijden over een soort karrenspoor wat wel goed te doen is, hoewel soms erg veel keien. Dan moeten we toch nog twee keer een rivier over, wat de Rio Belgrano moet zijn, maar dat is geen probleem, nog net niet kuitendiep en de tassen zijn waterdicht. Ergens ook nog een soort sloot over maar goed te doen. Dan krijgen we een lang stuk door een prachtige vallei , moeten ook aardig wat heuvels over wat veel tijd kost en dan weer vele kilometers vlak tot we uiteindelijk na 90 km bijna bij Ruta 40 zijn , waar hotel; Las Horquetas Hotel de Campo   moet zijn, als we ineens Philip en Annette terug zien komen. We horen dat zij al op Ruta 40 een eind zijn gaan kijken of ze dat hotel konden vinden maar uiteindelijk besloten hebben terug te gaan en bij brug over de Rio Belgrano die we net zijn overgestoken te kamperen, ook omdat het al laat is en over een dik uur ook donker zal zijn. Oké, dan gaan wij mee terug en zetten we onze tenten op onderaan het talud vlak bij de brug over de Rio Belgrano en uit de wind. Lekker in de rivier even wassen, dan potje eten klaarmaken en lekker de tent in. In de nacht komt de wind weer op en hoor ik de dure tenten van Lennie en van Philip en Annette behoorlijk klapperen. Die van mij, heel goedkoop van Decathlon, geeft geen krimp. Beter , haha.