Hilde donderdag 28 dec van Ensenada naar Puerto Varas 50 km

28 december 2017 - Puerto Varas, Chili

donderdag 28 dec . Van Ensenada naar Puerto Varas 50 km

Bewolkte dag, gelukkig wel droog en niet koud maar van de vulkaan is niks te zien, die zit achter een dikke laag wolken en mist. Gelukkig dat we er gisteren van konden genieten met dat prachtige heldere weer.
We  ontbijten in de overdekte ruimte met het gasfornuis, handig.
Daarna gaan we over weg 225 vlak langs het Lago Llanquiheu naar Puerto Varas waar een camping is.
De weg heeft een afgescheiden fietspad, heel prettig en we hebben weer wat stevige klimmetjes hoog boven het Lago. Het is hier duidelijk een rijkere streek dan waar we eerder waren en zeker in vergelijking met Argentinië. Er staan prachtige houten huizen met een subliem uitzicht op het meer.  Het is hier ook behoorlijk toeristisch met veel Cabañas en veel restaurantjes langs de weg.
We nemen een koffiepauze in een heel apart houten café/restaurant prachtig gelegen iets van de weg af waar je eenmaal binnen zou denken dat je in een Zwitsers restaurant zit met rood/wit geblokte gordijntjes. Er staat een ontzettend mooi gietijzeren hout gestookt emaille fornuis waar ik meteen verliefd op word, een prachtige oude gietijzeren potkachel, die ik ook wel wil hebben en nog veel meer leuke oude snuisterijen, zoals een wandkoffiemolen en een paar jaloersmakende oude beschilderde  blikken waar olijfolie in heeft gezeten. Ze hebben er apfelstrudel, maar helaas is die een beetje naast de werkelijkheid.
We moeten nog een km of twintig naar Puerto Varas en komen daar rond vijf uur aan. Deze plaats ligt in de zuidelijke punt van het Lago Llanguihue. We rijden door naar La Casa Vieja Hostel & Camping  waar we heel leuk ontvangen worden door vrijwilligers uit verschillende landen en  waar veel jonge mensen staan, sommigen met tentjes, anderen slapen op een zespersoonskamer in het hostel dat erbij hoort, waar we ook de badkamer kunnen gebruiken en waar voor de kampeerders een fijne overdekte ruimte is om te zitten en je eigen potje te koken. Komt allemaal heel prettig en gezellig over.

1. Katja:
    klinkt heerlijk en gezellig
  2. Carel:
    29 december 2017
    Ik geloof dat Chili wel een verademing is na Argentinië.....nu t weer nog, hoop op mooi weer voor jullie !
    en genieten maar !
  3. Eric Dix:
    29 december 2017
    Mooi verhaal weer. Wel een beetje jammer van de bewolking en de mist die het zicht op Volcán Osorno en Volcán Calbuco onttrok. Maar gelukkig hadden jullie die gisteren al gezien. Jammer ook van de mislukte apfelstrudel, maar verder hebben jullie volgens mij erg veel plezier. Op naar de volgende etappe. Ik ben benieuwd!