Hilde donderdag 21 dec van Lican Ray naar Cornaripe, 26 km

21 december 2017 - Coñaripe, Chili

donderdag 21 dec, van Lican Ray naar Coñaripe 26 km .

Het is een prachtige dag, stralend weer. Rond een uur of tien gaan we op weg . Het  is slechts een kippeneindje maar wel met een paar stevige klimmetjes. We doen het rustig aan want we hebben alle tijd. Als we in Coñaripe aankomen gaan we eerst even bij de toerist informatie vragen welke campings er zijn en hoe het zit met die Termas Geométricas.  Er blijken er verschillende te zijn met verschillende prijzen van heel luxe zoals Spa en meer natuurlijk in een kloof die erg mooi is en meteen ook de duurste, maar ja, we zijn hier maar een keer. Er is ook een hele mooie Eco-camping Nisoleufu 4 km buiten het plaatsje meteen aan het meer met prachtig gezicht op de Vulcán Villarrica , met fijn gras en houten tafels met banken, prima douche en heel rustig. De campinghouders Rosita en Miquel wonen er in een ongelooflijk leuk houten huis en zijn alleraardigst. Voordat we erheen gaan pakken we even een gezellig terrasje en gaan ons te buiten aan overheerlijke giga stukken taart. We ontmoeten er een vrienden stel uit Duitsland waarvan de man al wat jaren geleden een stuk grond hier in het dorp heeft gekocht en er een huis op heeft gebouwd.  Hele leuke aardige mensen, die we aan ons tafeltje uitnodigen en met wie we gezellig praten. Dan boodschappen en op naar de camping. Morgen worden we vanaf de camping door Miquel, de campinghouder, naar de bus gebracht die ons naar de Termas Geométricas zal brengen.

1. Christel:
    22 december 2017
    Leuk om eens een foto van jullie drieën te zien met al die lege taartbodems voor je neus. Bij jullie ziet alles ( jullie incluis!) er stralend uit; hier echt de donkere dagen voor Kerstmis. Lennie, zag je dat we toch lekker, en net zo stoer als jij, doorgaan met trimmen? Die foto van het meer is prachtig, trouwens!
  2. Carel:
    22 december 2017
    Ga maar lekker badderen jullie !
    Ziet er mooi uit daar
  3. Gerry:
    22 december 2017
    Heerlijk die Thermas! Genieten! Er is een ding om onderweg in de gaten te houden. Voor t geval dat je t nog niet weet. Er is een paar dagen geleden een grote modderstroom naar beneden gekomen bij Villa Santa Lucia op de carreterra Austral ten zuiden van Puerto Mont. De weg is voor onbepaalde tijd afgesloten. Nu mogen er enkel 4x4 door. Het schijnt behoorlijk erg te zijn met doden en vermisten. In Puerto Mont effe navragen hoe t zit.
    Ze zullen natuurlijk de weg zo snel mogelijk vrij willen maken.