Hilde. donderdag 15 febr van refugio naar Russfin 85 km

15 februari 2018

donderdag 15 febr. Van wegwerkers refugio naar Parador Russfin, 85 km.

Vandaag helaas wat sombere dag met af en toe wat regen en dan weer wat opklaringen, dus op en af, regenjack aan en dan weer uit etc etc. Maar aan het eind van de dag komt toch nog de zon door.
We rijden over de Y85 door hetzelfde landschap als gisteren, maar omdat we bij Cameron afbuigen naar  het oosten om aan de andere kant van Vuurland te komen,  zien we de zee niet meer. Het landschap lijkt soms een beetje op de Bosplaat van Terschelling , maar dan honderd keer zo groot en met veel meer heuvels en vaak zelfs behoorlijke klimmetjes. Ook het dal waar we kuddes Guanaco’s zien draven is natuurlijk met niets te vergelijken.  Er is een groepje Guanaco’s dat met ons mee lijkt te draven . Loslopende Guanaco’s sluiten zich bij de groep aan. Het lijkt op sociaal gedrag want elke keer als er nog een Guanaco alleen loopt, gaat de groep erheen en kan hij zich  erbij aansluiten. Dan ineens is de groep van zo’n veertig dieren kennelijk compleet en gaan ze in een snelle galop over en komen schuin omhoog vanuit het vlakke dal naar de weg en steken dan net voor mij de weg over waar ze aan de andere kant in een bos verdwijnen . Heel vaccinerend om te zien hoe deze elegante dieren zich als lama’s bewegen en draven.
Tegen half zeven bereiken we Parador Russfin waar een grote houtzagerij is met een hotel waar we heerlijk luxe kunnen overnachten.
Morgen weer verder over Y85 en Y769 richting Rio Grande in Argentinië, aan de oostkust van Vuurland, maar dat is nog bijna 150 km dus moeten we ergens wild kamperen.

1. Eric Dix:
    16 februari 2018
    Mooie verhalen weer. Het lijkt erop dat Street View het nu laat afweten. Jammer. Vanaf Rio Grande kan ik zo te zien weer meekijken.
  2. Henk de Leeuw:
    17 februari 2018
    Weer mooi verslag dames.leuk dat mens en dier elkaar ontmoeten. Succes komende dagen.