Hilde. do 4+vrij 5 jan in Chaitén , vr om 23 uur de boot naar Puerto Raul Marin.

5 januari 2018 - Chaitén, Chili

do 4+vrij 5 jan in Chaitén, vr om 23 uur boot naar Puerto Raul Marin.

Niet zo veel te melden. We blijven twee dagen in Chaitén omdat we de boot nemen van vrijdagavond 23uur omdat de zee dan wat rustiger is dan donderdag , want toen waren er  de hele dag stortbuien met stormachtige wind.
Er was eerst gezegd dat er een boot zou gaan op vrijdagochtend  om 9uur, maar dat bleek fout. Dus daarom moeten we vrijdag ook nog de hele dag zien door te brengen. We dachten dat we in het huisje konden blijven tot vrijdagavond, maar dat blijkt ook niet juist. We moeten er om een uur of tien echt uit. Nou ja, gelukkig is het droog met af en toe zelfs zon en er zijn genoeg restaurantjes waar we binnen kunnen zitten en ook de cafe/ info bus waar het Nederlandse stel werkt,  is open en daar is zelfs WiFi.
We kunnen onze fietsen hij het huisje laten staan en gaan eens wat rondlopen. Er blijkt een open lucht museum te zijn over de ramp in 2008 toen door een vulkaanuitbarsting zowat het hele dorp is weggevaagd. Het museum bestaat uit de vernielde huizen die half vergaan schuin tegen een soort talud aan liggen. Het ziet er macaber uit. Oké, daarna gaan we naar de café-bus voor koffie en een broodje en dan moeten we buiten of ergens binnen wachten tot we op de boot kunnen net als veel anderen die hier in Chaitén aankomen en moeten wachten. Gaat wel lukken.
De boot komt rond 6 uur morgenochtend aan in Puerto Raoul Marin. Daarvandaan is er een weg naar de Carretera Austral /Ruta 7 . Zie foto van het kaartdeel vanaf Chaitén naar beneden.

1. Katja:
    6 januari 2018