dinsdag 21 november, van Sañagosta naar Villa Unión, ongeveer 60 km

21 november 2017 - Villa Unión, Argentinië

Hilde

Om vijf uur op, het is nog donker, alles inpakken en even wat ontbijt van een soort cornflakes met water en melkpoeder want de havermout die Lennie had, is onvindbaar en ze denkt dat een van de honden er vannacht mee vandoor is gegaan. Als we alles klaar hebben om te vertrekken komt de havermout toch nog boven water, maar ja, beetje laat. Het weer is vandaag gunstig voor ons want het is bewolkt en zelfs een beetje koud.
Tegen half acht rijden  we het dorp uit en gaan we Ruta 40 weer op. We beginnen aan een lichte stijging  die na enige kilometers over gaat in wat zwaarder en op een gegeven moment is het zelfs echt zwaar klimwerk op een bergpas met stukken tussen 6 en 10 % tot 2060 meter.  De pas door deze rode bergen is wel heel erg mooi  en we hebben steeds een fantastisch uitzicht over de vallei diep onder ons waar we door gereden zijn, echt heel bijzonder.
Na de laatste zware klim hebben we er 20 km opzitten en krijgen  we een ongelooflijk lange afdaling , Peter  haalt rond de 60 km per uur , de waaghals. Soms  weer even wat omhoog en uiteindelijk zitten we ineens weer op net zo’n eindeloze rechte weg door de woestijn als gisteren. Nou ja, nog 30 km. We zien soms ineens een eenzame geit of ergens zomaar  midden in de woestijn een soort huis waarvan je denkt, hoe kunnen  mensen daar in vredesnaam wonen. Vaak zien we van die omhoog opstijgende wervelwinden die soms  als levende wezens de weg oversteken, heel apart om te zien. Tegen vier uur komen we aan in Villa Unión en bespreken we meteen maar voor morgen een excursie met een jeep naar Laguna Brava op 4300 meter. Er gaat zuurstof mee, oh jee. Dan naar de camping en daarna in het dorp eten bij een gezellig restaurantje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Christel:
    22 november 2017
    Jee, wat mooi en wat spannend, zo'n klim en zo'n afdaling. En wat een conditie moeten jullie hebben! Zuurstof mee, morgen, dus. Dat zullen jullie nodig hebben.
  2. Katja:
    22 november 2017
    dit is schitterend lijkt me en zeer avontuurlijk met de percentage klim wouw!!!
  3. Ingrid:
    22 november 2017
    Prachtig landschap en afwisseling ! Leuk geschreven zo heerlijk mee te beleven!! Ben al moe na 20 km windkracht 6 Texel !! Jullie conditie zal super zijn.... & leuke belevenissen WOW erg leuk mee te lezen.....