20 november, van Chilecito naar Sañogasta , 27 km

20 november 2017 - Sañogasta, Argentinië

Hilde
Gisteravond besloten dat we vandaag dit stukje doen omdat er in Sañogasta een camping is: Camping El Bosquesillo,  en daarna pas weer een in Villa Union, maar dat is 120 km en vinden we te ver. Dus dat doen we morgen en dan is het maar 85 km.
Vanmorgen hoeven we  dus niet zo idioot vroeg op en als we alles ingepakt hebben gaan we in het stadje ontbijten met koffie en thee.  Om een uur of elf gaan we onderweg en is het natuurlijk al behoorlijk heet. We hebben in dit korte stukje wel nog een lange klim maar dat is te doen.
De camping in Sañogasta blijkt een soort recreatiepark te zijn en het is er behoorlijk druk met families die er aan de stenen tafels die overal verspreid over het terrein staan, zitten te eten natuurlijk  met muziek. Er loopt een snelstromend beekje door het terrein waar je heerlijk in kunt liggen. We vinden een plek vlakbij het stroompje met wat gras en hoge bomen voor onze tentjes waar we een beetje van alle families af staan. Wel vlakbij een zanderige plek waar jongens op blote voeten aan het voetballen zijn. Natuurlijk kreeg Lennie een bal in haar tent. Maar ach. Brommers en auto’s rijden af en aan natuurlijk met harde muziek aan.
Er is ook een gebouwtje waar je wijn en bier en nog wat kunt kopen en met wc’s en wastafels. Prima voor ons.
We hebben een lekker relaxt middagje.
Als avondeten maken we groentensoep, rijst met linzen en kikkererwten. Dan lekker  vroeg de tent in wat morgen vroeg om vijf uur weer op. Bovendien is het straks om half negen stikdonker.

1. Lucas:
    Hoi Hilde,

Dank je wel, je bent wel heel trouw in het bijhouden van het verslag.
    Veel plezier
    Lucas
  2. Joost:
    21 november 2017
    Groeten en succes. Valt niet mee in die hitte senk ik. Laatste foto's laten een mooi plekje zien.
  3. Greet:
    21 november 2017
    Wat een lekker potje ben je aan het maken Peter. De dames worden goed verwend. Dank voor de felicitatie.
  4. Theo:
    21 november 2017
    Fantastisch om jullie ervaringen te volgen.
    Het lijkt me op zich al een hele uitdaging om het met z’n vieren zo lang vol te houden.
    Sterkte en ik blijf jullie verhalen met belangstelling lezen.
  5. Katja:
    22 november 2017
    Weer een heerlijk gezellig verslag en leuke fotos succes met zijn allen