19 november, van Salicas naar Chilecito 120 km

19 november 2017 - Chilecito, Argentinië

19 november van Salicas maar Chilecito 120 km

Hilde

Om 7 uur vertrekken we. Eerste uur is door dorpen met verrassend veel groen. Daarna wordt de weg weer die lange rechte weg door de woestijn met aan een kant de bruine grillig gevormde onbegroeide bergen vrij dichtbij en aan de andere kant verder weg. De woestijn verandert op een gegeven moment in rood zand , daarna in een kale  zandvlakte  met alleen wat lage begroeiing en daarna weer onregelmatige zandhopen met wat meer hoge begroeiing . Maar toch altijd nog nauwelijks schaduw te vinden.
Na ongeveer een uur krijgen we afwisselend hele lange lichte stijgingen en afdalingen . Ergens zomaar ineens een betonnen hokje wat een gedenkkapelletje blijkt  te zijn vol met allerlei offerdingen die mensen daar neerzetten.
Oké, weer verder door de inmiddels  bloedhitte . Onder een van  de weinige bomen gaan we even wat zitten eten. Bij een splitsing staat een koel soort bushokje waar we even binnen op de stenen banken  liggen uit te puffen. Dan door voor  de laatste 20 km. We krijgen  en ongelooflijke lange afdaling, dus dat gaat gesmeerd, maar helaas, de laatste 10 km moeten we weer omhoog.
Vlak voor Chilecito  een soort kiosk bij mensen in de tuin die helemaal overdekt is door groen en heerlijk koel waar we twee grote flessen Sprite naar binnen gieten . De hele familie wil met ons op de foto zo bijzonder vinden ze het wat wij doen.
Dan weer verder naar Chilecito waar we een leuk hostel nemen met goeie kamers aan een binnenplaats met zitjes . Heel gezellig. Na een douche gaan we in het centrum heerlijk wat eten met veel bier en voor mij een heerlijke koele milkshake .

1. Carla Kraan:
    20 november 2017
    Hoi allemaal leuke blog hoor leuk om te lezen wat jullie doen. Jullie hebben nog veel voor de boeg succes meiden🤗
  2. Katja:
    20 november 2017
    Knap hoor met die hitte en bepakking 120km . fantastisch gehaald allemaal nu lekker genieten in het dorp van hostel en lekker eten,drinken en uitrusten hoor allemaal
  3. Aty:
    20 november 2017
    120 km in die hitte top hoor!
  4. Henk de Leeuw:
    20 november 2017
    Hoi Moniqeu ,Hilde en andere, wat een mooie tocht zeg!mooie foto's en ik zie dat moniqeu het koken nog niet is verleerd!heel veel succes en geniet er van samen.
  5. Michel:
    21 november 2017
    Geweldig wat jullie met elkaar presteren! Het is behoorlijk pittig en het gaat steeds goed zo te lezen. Erg leuk om jullie te volgen met de frequente en beeldende beschrijvingen van Hillde. Mooi beeld van het soms eindeloos lijkende monotone met toch steeds weer een verrassende ervaringen, gevolgd door ontspanning als jullie weer op een nieuw stekje zijn ingekwartierd. Goed dat er regelmatig een rustdag is. Lijkt me in deze omstandigheden zeker geen luxe. Zo komen jullie er wel!
  6. Marja van Zenderen:
    21 november 2017
    Geweldig, dat jullie in die moordende hitte 120 km , zonder te liften, gefietst hebben!