18 november, dagje op camping en hostel in Salicas

18 november 2017 - Salicas, Argentinië

Hilde

Vandaag pakken we een extra dagje in Salicas op de mooie camping en het leuke hostel.
In de ochtend eerst uitslapen, hoewel Lennie al om half zeven buiten  zit. We ontbijten lekker rustig bij de tenten met gebakken eieren en verse broodjes, gehaald door Lennie omdat zij toch al vroeg op was en niks te doen had, hihi. Het is nog lekker koel , zelfs aan de koude kant, want het is zowaar wat bewolkt. Maar na een uurtje komt de zon wel door  en wordt het ook best heet, maar in de verblijfsruimte ban het hostel is het lekker koel.
Daarna rommelt iedereen wat aan en ontdekt Peter dat er een ander WiFi netwerk met hetzelfde wachtwoord is dat het wel doet.
Nou moe, waarom heeft die aardige campingbaas , die ook  kapper is, dat niet meteen gezegd. Dat hij ook kapper is ontdekten we gisteravond toen we door het dorp liepen en hij juist een klant onder het mes had. Lachen zeg. Eenmaal met WiFi hadden we allemaal ineens heel veel te doen.
Maar Lennie wilde wel even weg en ging boodschappen doen om met verse kippenpoten terug te komen die Monique en Peter samen bakten en gaar stoofden in bruin bier. Wat aardappeltjes erbij en we hadden om vier uur een heerlijke maaltijd.
De afwas  werd door mij gedaan en zo waren de werkzaamheden toch redelijk goed verdeeld.
Peter bestudeert de kaart en zoekt op internet wat voor morgen het beste plan is, want naar Chilecito is het 120 km en dat is wel erg ver in verband met de hitte en de wind. Maar eigenlijk is er geen andere oplossing want eerder komen we niks tegen. Misschien moeten we dan maar ergens in de woestijn kamperen , maar als er nergens schaduw is en het bloedheet is, dan is  dat ook geen optie. Ik stel voor om eventueel het laatste stuk naar Chilecito een lift te nemen ,  zoadat we daar een van de vijf hostels kunnen nemen. Maar daar zijn de anderen niet zo enthousiast over. Nou ja, we zullen  zien.