16 november , rustdagje in Belén.

16 november 2017 - Belén, Argentinië

Hilde : 16 november Rustdag in Belen.

Vanmorgen  zat werkelijk alles wat buiten stond en op de tuintafel en de buitenaanrecht lag, onder een dikke laag stofzand vanwege een ongelooflijke zandstorm die gisteravond ineens opstak en kennelijk ook nog de hele nacht door is gegaan. Gelukkig is er een tuinslang om alles af te spuiten. Maar eerst slapen we heerlijk uit, hoewel Peter toch al om een uur of negen naar het dorpsplein gaat om daar te ontbijten. Wel een aantrekkelijk idee, maar ja, zijn fiets heeft lekker op zijn eigen luxe kamer met tweepersoonsbed gestaan en daar is in de vrouwenkamer met een los bed en een stapelbed geen ruimte voor.
Wij moeten trouwens ook nog douchen en besluiten om hier te blijven. We ontbijten met müsli in water met melkpoeder, maken thee en rare koffie en eten droge crackertjes en een sinaasappel. Verder klungelen we lekker rustig wat aan; wasjes doen, beetje orde proberen te scheppen in de bagage,  gat in de pan van Monique proberen te plakken wat niet echt lukte en een losgeraakte schroef  van haar fietstas te repareren wat wel lukte.
Daarna zijn Lennie en Monique nog even op de fiets een beetje de omgeving gaan verkennen, waarbij Lennie  op het toeristenbureau  onder een bureau terecht kwam omdat er een stoel door zijn poten zakte. Niemand van de mensen die er ook zaten te wachten durfde te lachen.  Zien jullie het voor je?
Oké, daarna hebben we heel veel boodschappen gehaald voor de komende dagen omdat het onduidelijk is of we nog wat tegenkomen. Wederom spannend. Het avondeten , gemaakt door vooral Peter en Monique was  weer heerlijk.
Morgen moeten we om 7 uur op weg , anders gaan we 110 km naar Salicas waar een camping is niet halen. Spannend .

1. Christel:
    17 november 2017
    Morgen komt Sinterklaas aan, in Dokkum, en het is ( en wordt morgen ook) het donkerste en buiigste weer wat je je kunt voorstellen. De buienradar geeft alsmaar geen regen aan, maar wel een luchtvochtigheid van 99%. Dat is bij jullie wel andere koek, zeg: bloedhitte en stofstormen. Zullen we zo nu en dan een beetje ruilen? Of ' mengen'? Lennie, je hebt het er dus wéér levend van af gebracht.. Door een stoel gezakt!, Er zit echt een engeltje op jouw schouder! Groeten van de trimgroep, en we hebben het steeds op donderdagmorgen over jullie avonturen!
  2. Katja:
    17 november 2017
    Leuke foto,eten ziet er goed .lekker vroeg in de veren voor de lange rit succes allemaal