8/9/10 nov. Wachten, regen, pinnen, boodschappen doen.

10 november 2017 - Salta, Argentinië

Peter:

Eindelijk is dan gisteravond de bagage van Monique bij ons appartement afgeleverd. Het heeft ons twee dagen gekost. Enerzijds niet erg want even rust nemen was niet verkeerd anderzijds was het daardoor niet mogelijk om ver weg te gaan en wat van de mooie omgeving van Salta te zien. Daarnaast is het de afgelopen dagen ook slecht weer geweest met stevige regenbuien waardoor de straten regelmatig voor delen blank stonden. Onze eerste ervaringen met geld opnemen hebben we ook opgedaan . Lange rijen voor de geldautomaten. Per pinactie kunnen we niet meer dan $ 3.000 peso’s, ongeveer € 150,-, opnemen. De kosten van iedere opname  bedraagt € 6 los van de kosten die de bank in Nederland nog in rekening brengt, zo rond de € 3,50. Dus geld opnemen is duur. Daarom veel betalen met de creditkaart. Tussen de buien door zijn we door Salta gebanjerd om op die manier deze stad te ervaren. Grote tegenstellingen tussen arm en rijk. Op sommige plekken gigantisch druk, mooie parken en gebouwen. Gisteren met de kabelbaan naar Cerro San Bernardo gegaan. Mooi uitzicht over de vallei waarin Salta ligt. Daarnaast was ook goed zichtbaar welke regenbuien ons nog te wachten stonden. En daadwerkelijk het kwam aan het einde van de middag weer met bakken uit de hemel en vanochtend ook nog.
Het vinden van brandstof om op te koken was een groot probleem. Wasbenzine (benzina Blanca) of alle andere woorden uit het woordenboek kennen ze hier blijkbaar niet. Dan maar de brandstofflessen bij de pomp gevuld. Daarnaast geweldig mooie gedetailleerde kaarten bij de Argentijnse ANWB gekocht. Aan het einde van de dag boodschappen gedaan voor de komende dagen. Ook Cocabladeren hebben de dames gekocht. Ze hopen dat ze daarmee de komende weken menig berg kunnen bedwingen. Want volgens Wikipedia neemt het uithoudingsvermogen toe, verbetert de ademhaling, onderdrukt het hongergevoel en je vliegt de bergen over. We zullen zien. Ik hoop dat ik ze kan bijhouden.

Vannacht de laatste nacht in ons prettige huurappartement want morgen verlaten we Salta en gaan we daadwerkelijk per fiets onderweg naar een camping bij La Viña;  85 km.

1. Carin den Otter:
    11 november 2017
    Hee Lenny en company ;) , dat is nog eens wat anders dan een tocht door Polen! Leuk, deze travelblog! Stoer hoor dat jullie dit ondernemen. Een stille droom van me om ook nog eens ooit een lange en verre fietstocht ter ondernemen. Komt nog we maar tot het zover is, reis ik op deze manier een beetje met jullie mee. De eerste hindernissen zijn overwonnen, nu gaan met die banaan. Een heel fijne tijd toegewenst!
  2. Katja:
    11 november 2017
    Geweldig leuk, ik volg jullie op de fiets vanuit hier
  3. HERMAN:
    Hoi Lennie
    Wat een uitdaging , heel veel plezier met elkaar . Ik zal jullie blog volgen
  4. Christel:
    11 november 2017
    Vandaag op de fiets op en neer naar de Jumbo; dat was alles. Het is hondenweer. Veel kinderen met lampionnen aan de deur om Sint Maarten te zingen. Hee Lenny, doe je een beetje voorzichtig met al die coca? Je conditie kan volgens mij al niet beter!