Hilde vrijdag 15 dec. Van Pino Hachado naar Lago Aluminé, 50 km.

15 december 2017 - Aluminé, Argentinië

vrijdag 15 dec. Van Pino Hachado naar het  Lago Aluminé, 50 km.

Ontbijt in het maffe huis waar we lekker geslapen hebben en dan op weg over wegnr 242 naar de afslag voor wegnummer 23 die tot aan wegnummer 13, 40 km lang helemaal off road is. De afslag naar wegnr 23 komt al na 1 kilometer en het is een prachtige route die stijgt en soms wat daalt door een fantastisch landschap met op de achtergrond de bergen met veel sneeuwveldjes die er nog liggen van de afgelopen winter toen er hier tot half oktober een pak sneeuw lag.
Het fietsen gaat soms makkelijk, soms lastig en soms helemaal niet en moeten we lopen. Monique gaat een keer in het dikke zand onderuit en zit met haar enkel klem onder haar fiets, maar gelukkig valt  het mee en kan ze na even bijkomen weer verder.
Af en toe komt er een auto langs en zitten we in een dikke zandstofwolk. Naast de weg in de diepte stroomt de ondiepe  Rio Haichol over een rivierbedding van keien .
Soms  zien we ergens ineens een soort huis waar was wappert en waar dus mensen wonen in deze grote leegte ver van de bewoonde wereld.
Om wat te eten gaan we vlak bij de rivier op een mooi plekje zitten maar dan moeten we toch weer verder want als we vandaag te weinig  kilometers afleggen, halen we morgen de camping op de Icalmapas niet.  Maar op dat off-road pad gaat het niet erg snel. Rond vijf uur besluiten we in ieder geval door te rijden tot aan de afslag naar weg 13 rechtsaf in westelijke richting langs het Lago Alumine naar de grens. Maar als we daar zijn ontdekt Monique ineens op de Osmand App dat er op 11km een camping is aan het Lago Aluminé  en omdat we inmiddels op asfalt zitten is dat nog maar een half uurtje. De camping is prima met fijn gras en overal houten tafels en bankjes in een overdekt vierkant houten hokje , handig bij koud weer zoals nu in de avond, dus na een lekkere hete douche gaan we daar wat eten maken.

1. Katja:
    16 december 2017
    schitterend allemaal, heerlijk om op afstand hiervan te mogen genieten
  2. Eric Dix:
    16 december 2017
    Jullie zitten nu dus al dicht bij de grens naar Chili. Mooie foto's ook. Hoe meer, hoe liever. Succes!
  3. Nine:
    16 december 2017
    Indrukwekkend hoor. Petje af en een keertje extra voor Lennie, omdat ik die ken :-) Succes!
  4. Vera hufen:
    17 december 2017
    Wat een leuke reis en vele leuke dingen maken jullie mee en bijna in Chili aangeland, chapeau.