Hilde. vrijdag 23 febr. Van Rio Olivia naar Ushuaia, meest zuidelijke stad ter wereld, 10 km.

23 februari 2018 - Ushuaia Harbour, Argentinië

vrijdag 23 febr 2018 van kampeerplek aan Rio Olivia naar Ushuaia 10 km

Eerst lekker een beetje uitslapen want we hebben geen haast. Ontbijtje  naast het riviertje en dan vertrekken we rond half elf op weg naar Ushuaia, onze laatste kilometers van deze vier maanden durende fietsreis . Raar idee. We gaan de Ruta 3 weer op en beginnen aan een lange klim met prachtig uitzicht op de besneeuwde bergtoppen voor ons.
En dan ineens, om een bocht,  zien we Ushuaia liggen aan een baai met op de achtergrond de besneeuwde toppen van de grillig gevormde bergen . Prachtig gezicht. We dalen verder af en voor we het weten staan we voor een soort stadspoort waar we natuurlijk even een foto nemen. Tja, we zijn er. Dit is ons einddoel. Nou ja, we gaan maar gewoon verder op zoek naar een koffietent die we niet vinden, ondertussen wel fietsend richting ons adres van AirBnB waar we samen met Peter de laatste paar dagen doorbrengen om ons voor te bereiden op de terugvlucht. Het adres is moeilijk te vinden, we worden van hot naar haar gestuurd en uiteindelijk is er iemand die wel even voor ons uit wil rijden. Dan ineens horen we fluiten en blijkt Peter net te zijn aangekomen op het adres als hij ons voorbij ziet komen. Nou, dat is ook toevallig. De auto die voor ons uit rijdt is al wat verder en ik maak hem duidelijk dat we er al zijn. Leuk leuk, en nog meer toeval is dat Melinda uit Utrecht, die we ook al in Villa O’Higgins ontmoet hadden, vlak bij ons in een appartementje zit.  We spreken af om  ‘s avonds met z’n vijven  gezellig uit eten te gaan.
Het appartement dat we hebben is eigenlijk een hele woning op de begane grond met zelfs een soort voortuintje in een rustig straatje. Er is een halletje en dan een grote vierkante kamer met eettafel en een bankje ,  meteen ernaast een keuken, een badkamer en twee slaapkamers. Een met een tweepersoonsbed en een met een los bed en een stapelbed. Peter heeft natuurlijk weer de hoofdprijs, haha. Wij drieën de kamer met het losse bed en het stapelbed, waarbij Monique het losse bed heeft en ik bovenin het stapelbed , want dat kan Monique absoluut niet en Lennie liever ook niet. Ik vind het geen ramp hoor, kom er via het nachtkastje makkelijk in.
Om acht uur zijn we in het restaurant waar ze een heerlijke saladebar hebben waarvan je kunt nemen wat je wilt. Daarna rundvlees of lekkere gebraden kip of beide, smullen maar. Leuk om de avonturen van Melinda te horen, die op haar beurt weer ons blog elke keer nauwkeurig gelezen heeft en zo eigenlijk al weet wat wij allemaal hebben meegemaakt . Het  is een gezellige avond .  Morgenavond komt Melinda bij ons in het appartement eten. Zij vliegt zondag al terug. Dan gaan wij nog een laatste keer ergens eten en worden we maandagochtend om 10 uur met een truck naar het vliegveld gebracht met onze ingepakte fietsen. Hoeven we dat daar niet meer te doen. We hebben al een rol bobbeltjesplastic , rollen tape en folie gekocht zodat we zondag alles op ons gemak goed kunnen inpakken en intapen. Er komen vast nog wel foto’s van op het blog.
Maar dit is dan toch echt mijn laatste verslag want onze fietsreis is volbracht en we vliegen maandagmiddag om half twee terug. Eerst naar Buenos Aires, dan naar Madrid en dan naar Amsterdam waar we dinsdagavond kwart voor elf zullen landen.

Dan wil ik graag iedereen bedanken voor de leuke, lieve en bemoedigende reacties op het blog, wat voor ons erg fijn was en we de moed erin hielden.
Tot gauw.

1. Henk de Leeuw:
    Hallo dames
    Tocht volbracht van harte gefeliciteerd TOP hoor!
    Geweldig mooie reis gemaakt.
    Nog een tip vanuit hier.......de Siberische Beer is in Nederland aan gekomen dus neem een extra truitje mee!
    Voor dinsdag -8 en overdag ook vorst.
    Maar daar maar even niet aan denken geniet nog maar even van jullie prestatie.
    Een goede terug reis gewenst.
  2. Yvonne Lutgerink:
    24 februari 2018
    Ik vond het leuk om jullie te volgen! Geniet van de laatste dag en een hele goede reis terug,
    Yvonne
  3. Michel:
    24 februari 2018
    Gefeliciteerd met het behalen van je bestemming. Petje af, ik ben onder de indruk! Lijkt me een geweldig gevoel de expeditie te hebben volbracht. Dank voor het dagelijks meereizen aan de hand van je fraaie teksten en de mooie foto's!
  4. Lucas:
    24 februari 2018
    Nou geweldig dames !!!!!!!

MOOI !!!!!

En..., Hilde, geweldig dat je zo trouw hebt geschreven!
  5. Carel:
    Goede terugreis alvast
    En tot het volgende reisje
    Doe Peter ook ff de groetjes
  6. Eric Dix:
    Mission Accomplished. Super!
  7. Joost:
    24 februari 2018
    Was geweldig om jullie verhaal naast dat van Peter te lezen. Knappe prestatie.
  8. Theo en Paula Rinkema:
    24 februari 2018
    Geweldige prestatie dames. Jullie kunnen trots op jezelf zijn. We hopen dat deze ervaring er één is die er de rest van jullie leventoe doet. Jullie veel dankvoor alle mooie verhalen, die we bijna dagelijks met veel belangstelling en plezier konden lezen. We wensen jullie na de daadwerkelijke landing op Schiphol sterkte toe om weer in het gewone leven thuis te landen!
  9. Wil SA:
    25 februari 2018
    Goede reis terug en plezier met elkaar‼️ 🚴🏼‍♀️
    Was erg leuk om de verhalen te lezen, zal het gaan missen.
  10. Ingrid:
    25 februari 2018
    Wauw wat een supermooi avontuur!! Bijzondere ervaringen....Tja lijkt ook gek dat t ineens voorbij is voor jullie.... t meebeleven was erg leuk !! Succes met de terugreis !!
  11. Karin:
    25 februari 2018
    Dank voor de mooie verhalen van jullie stoere avonturen. Mooi om mee te krijgen hoe jullie er van genoten hebben en ons hebben laten meegenieten. Ook de foto's gaven een goed beeld van het landschap waardoor jullie gefietst hebben. Ik heb zo maar een bruin vermoeden dat dit niet jullie laatste tocht geweest is... Maar voor nu goede reis en WELKOM THUIS
  12. Marja van Zenderen:
    25 februari 2018
    Bedankt voor jullie boeiende verhalen! ik heb ervan genoten.
    Goede rustige terugreis.
  13. José Stockmann.:
    25 februari 2018
    Ja, natuurlijk bedankt, fijn dat jullie genoten hebben en in goede gezondheid terug zijn in Ushuaia . Het zal wel erg vreemd zijn voor jullie om in het koude Nederland aan te komen. Als Monique niet te moe is zal ze ook nog wel zin hebben in enkele uren schaatsen. Goede terugreis.
  14. Anke Brinkman:
    25 februari 2018
    Wat is dat toch nog snel gegaan. Ik heb genoten van jullie reis, wat een mooie landschappen en wat een mooie mensen zijn jullie tegengekomen!
    Ik wens jullie een heel goede terugreis toe, winterkleding bij de hand want het gaat onverwacht koud worden in Nederland, fietsen weer in het vet, schaatsen eruit :-)
  15. Marja:
    27 februari 2018
    Wat een plezier om jullie zo te hebben kunnen volgen en van die prachtige foto`s te genieten.
    Dank Hilde voor het gedetailleerde verslag en Monique ik ben zeer benieuwd naar de "live"verhalen.
    Vanavond weer thuis. misschien wel even wennen. Behalve de temperatuur dan natuurlijk.....